Detail info
Close

Eötvös Péter: Lady Sarashina

Café Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál
Eötvös Péter: Lady Sarashina

Hely:

Belépőjegyek

A rendezvény leírása

Eötvös Péter: Lady Sarashina

Időpont: 2014. október 19. vasárnap, 19:00
Helyszín: Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Libretto: Lady Sarashina 11. századi naplója nyomán Mezei Mária (angol szöveg: Ivan Morris)
Énekesek: Imai Ayane, Yoshida Makiko, Zavaros Eszter, Maurice Lenhard – ének
Rendező és díszlettervező: Almási-Tóth András
Jelmez: Lisztopád Krisztina
Koreográfia: Lázár Eszter
Közreműködik: a kiegészített Budapesti Vonósok (művészeti vezető: Botvay Károly) és a Zeneakadémia hangszeres hallgatói
Vezényel: Vajda Gergely


A Budapesten, 2001-ben bemutatott Az álmok hídján mentem át című színpadi hangjátékban (hangszínház – Klangtheater) Eötvös Péter egy 11. században élt japán hölgy naplójának lírai-zenei tükörképét teremtette meg. Néhány évvel később e darabját – a Lyoni Operaház felkérésének eleget téve – Lady Sarashina címmel operává dolgozta át, amelyben egy érzékeny, ám saját korához képest meglepően önálló nő belső élete kilenc képben rajzolódik ki.
A Lady Sarashina – írta a lyoni előadás egyik kritikusa – homogén egésznek tűnik, ugyanakkor Eötvös minden jelenetet saját, finom mívű hangruhába öltöztet. Nagyszerűen keveri a színeket, visszafogott érzékiséget teremt. A zenei gesztusok nyomán akár a japán zenére is gondolhatnánk néha, ám a Lady Sarashina hangzásvilága sosem felületesen egzotikus, hanem mélyebb szinten kapcsolódik a japán zene és színház nyugalmához. Ahogyan Eötvös egy éve Luzernben mondta, lehetőleg tiszta zenét akart írni, „olyan tisztát, mint a természet”. A zene – így egy másik kritikus – már-már túl finom, a hallgató egy nagyon törékeny hangzás- és érzelemvilágba lép. Miként Eötvös korábbi darab, a Lady Sarashina is kamarazenei módon áttetsző, éteri, éppen távolságtartó, mégis erős expresszivitásában csaknem üvegszerű kompozíció.


A Zeneakadémiával közös program.


Top