Az előző évadban hatalmas sikert aratott kortárs opera, a
Mario és a varázsló a 2011/2012-es szezonban egy sztárokat felvonultató,
különleges Gershwin-esttel együtt tekinthető meg, mindössze 3 alkalommal
januárban.Opera a Budapesti
Operettszínházban! A Mario és a varázsló azon kevés kortárs magyar zeneművek
egyike, melyek kül- és belföldön egyaránt sikeresek. Vajda János darabja az
irodalmi Nobel-díjas Thomas Mann 1930-ban írott műve alapján készült, melynek
alaphelyzete az író családi nyaralása egy kis olasz üdülőfaluban. Itt tartja
előadását Cipolla, a mutatványos, aki testi hibája miatt alkalmatlan a katonai
szolgálatra, így a front helyett az olasz városokat járja produkciójával. Ördögi
megjelenése, fizikai torzsága hipnotizőri képességekkel és belső démonokkal
párosul: megszabadítja saját akaratától, miközben ösztönlénnyé csupaszítja, és
megalázó helyzetbe hozza "áldozatait".
Különös, izgalmas és felkavaró
előadás készült KERO® rendezésében az előző évadban, melynek zenéje különböző
stílusok szokatlan keverékéből áll össze. Az egyszerre szürreális és dallamos
muzsika, valamint Bókkon Gábor végkifejletre kihegyezett librettója remek
lehetőség, hogy Cipolla szerepében Szabó P. Szilveszter hipnotizálja a színpadon
játszókat és a nézőtéren ülőket egyaránt...
"Nagyon furcsa, érdekes és
izgalmas az előadás menete, ami ránk, szereplőkre fantasztikusan hat. A zene nem
egyszerű, olyan, mint egy matematikai rendszer. Tulajdonképpen egy másik
dimenzióba kerül az egész társulat a színpadon. Ez a mentalitás érződik a nézők
felé is: ők biztos, hogy elsősorban nem a játékot látják, a bohóc, a mentalista,
a számmisztikában igencsak topon lévő Cipollát, hanem azt veszik észre, hogy
tulajdonképpen ott ülnek a lakókocsi körül és őket is hatalma alá kerítette a
mágus. Az operában láthatjuk, hogy különböző embertípusok hogy válnak áldozattá,
közben megnőtt Mario szerepe, s kiderül, hogyan lesz általa áldozattá maga
Cipolla, amire nem számít…" - nyilatkozta szerepéről Szabó P. Szilveszter, aki
mellett látható még a színpadon Marioként Szabó Dávid, valamint Farkasréti
Mária, Dézsy Szabó Gábor, Petróczi Gábor és Szegedi Andor, illetve Musical
Együttesünk is. Karmester: Somogyi-Tóth Dániel.
A már hatalmas kritikai-
és közönségsikert aratott kortárs opera a 2011/2012-es szezonban egy sztárokat
felvonultató, különleges Gershwin-esttel együtt tekinthető meg, melyben
színpadra lép operaénekes, operett- és musicalsztár egyaránt! A legkiválóbb
előadók - Bereczki Zoltán, Szinetár Dóra, Cser Krisztán, Frankó Tünde, Kerényi
Miklós Máté, Szendy Szilvi, Szabó P. Szilveszter, Vadász Zsolt, Fischl Mónika,
Szabó Dávid, Vágó Bernadett és Szulák Andrea/Náray Erika - szólaltatják meg
például a Porgy és Bess-ből a Benjo-dalt, a Summertime-ot, vagy az I got rhythm,
a Crazy for you és a The man I love című örökzöldeket.
A XX. század
egyik legfontosabb amerikai komponistája, George Gershwin dallamai mindenkit
elbűvölnek. Fergeteges ritmusaival, a komolyzene és a dzsessz keverékével
gyakorlatilag új műfajt teremtett: lefektette a musical alapjait.
A
látványos gálát mindenki várja, Kerényi Miklós Máté már az Operettszínház
karácsonyi németországi tunéján megtapasztalhatta, milyen sikere van
Gershwin-számoknak - Szendy Szilvivel közösen ők zárták az I. felvonást itt, az
I got rhythm fergeteges produkciójával: "Ekkor énekeltem először Gershwint, a
nézők szinte szétverték a házat, Lőcsei Jenő olyan remek koreográfiát készített
nekünk! Persze nem voltak ismeretlenek a dalok számomra, nagyon szeretem a
zenéjét. Kiskoromban mindig föltettem a Kék rapszódiát bakelit-lemezen és arra
aludtam el..." - emlékezik Kerényi Miklós Máté.
Vágó Bernadett már
stúdiósként énekelt az amerikai szerzőtől: "A nagyszínpadon az egyik
vizsgaelőadásunkban léptem fel Gershwin-dallal, tehát nem a mostani lesz az első
alkalom. Mivel nyolc évig hegedültem és tíz évig kórustag voltam Szekszárdon,
nem okozott problémát a szólamtanulás. A gálán Szabó Dáviddal lépek fel, ami
örömmel tölt el, mivel számos darabban szerepelünk együtt, de egymás partnerei
még sosem voltunk. Számomra ez egy jutalomjáték" - mondja Vágó Bernadett.
Náray Erika a Liszt Ferenc Zeneakadémia jazz tanszakát is elvégezte, itt
a vokális-standerdek jelentős része Gershwin. "Szerintem nincs olyan dala,
amelyet ne ismernék. Egy részüket énekeltem is, másikat pedig hallottam már.
Nekem a szívem csücske Gershwin, így most lubickolok a szerepben. Az igazsághoz
hozzátartozik az is, hogy én anno Gershwin miatt lettem jazzénekesnő..." - így
Náray Erika.
Látványos, hiánypótló produkció készül tehát Lőcsei Jenő
koreográfiáival, Makláry László dirigálásában, melyben Ének- és Balettkarunk is
közreműködik. A rendező: KERO®.
A Mario és a varázsló, valamint a
Gershwin-est mindössze három alkalommal tekinthető meg 2012 januárjában.
Kapcsolódó weboldalak:
Jegyek az Operettszínház
előadásaira országszerte a Ticketportal jegyirodáiban
Gershwin-est
előadásjegyek az interneten kezelési költség nélkül, otthoni
jegynyomtatással