Kérdések és válaszok az internetes kártyás fizetésről, Maestro kártyákról | TICKETPORTAL belépőjegyek karnyújtásnyira - koncert, fesztivál, színház, zenés színház, sport, mozi, szabadidő
modal window

Info

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

OK
|
0
A kosár üres

Ha már van fiókja, jelentkezzen be.

Keresés
Teraz
Tyzden
Mesiac
3 mesiace
Rok
>>  Főoldal>>  TUDNIVALÓK>>  Kérdések és válaszok az internetes kártyás fizetésről, Maestro kártyákról

Kérdések és válaszok az internetes kártyás fizetésről, Maestro kártyákról

KÁRTYAELFOGADÁS

Milyen típusú kártyákkal lehet fizetni?
A VISA és az Mastercard dombornyomott kártyáival, ill. egyes VISA Electron és Maestro kártyákkal. A VISA Electron kártyák interneten történő használatának lehetősége a kártyát kibocsátó banktól függ. A CIB által kibocsátott VISA Electron típusú bankkártya használható interneten történő vásárlásra.

Mely bankok kártyái alkalmasak internetes fizetésre?
Minden olyan VISA és Mastercard/Maestro kártyával, mely internetes fizetésre a kártyakibocsátó bank által engedélyeztetve lettek, valamint a kifejezetten internetes használatra hivatott webkártyák.

Lehet-e vásárlókártyákkal (Multipont, Smart) fizetni?
Hűségpontokat tartalmazó, kereskedők/szolgáltatók által kibocsátott pontgyűjtő kártyákkal nem lehet interneten fizetni.

Lehet-e co-branded kártyákkal fizetni?
Bármilyen olyan co-branded kártyával lehetséges fizetni, mely internetes fizetésre alkalmas MasterCard, Maestro vagy VISA alapú kártya.

Hogyan használhatom Maestro kártyámat internetes fizetésre?
A Maestro kártyák használatával kapcsolatban további információkat talál az alábbi weboldalon: Maestro a neten.

FIZETÉS FOLYAMATA

Hogyan működik az online fizetés banki háttérfolyamata?
A vásárló a kereskedő/szolgáltató internetes oldalán a bankkártyás fizetési mód választását követően a fizetést kezdeményezi, melynek eredményeként átkerül a Bank biztonságos kommunikációs csatornával ellátott fizetőoldalára. A fizetéshez szükséges megadni kártyaszámát, lejárati idejét, és a kártya hátoldalának aláíráscsíkján található 3 jegyű érvényesítési kódot. A tranzakciót Ön indítja el, ettől kezdve a kártya valós idejű engedélyezésen megy keresztül, melynek keretében a kártyaadatok eredetisége-, fedezet-, vásárlási limit kerül ellenőrzésre. Amennyiben a tranzakció folytatásához minden adat megfelel, a fizetendő összeget számlavezető (kártyakibocsátó) bankja zárolja a kártyáján. Az összeg számlán történő terhelése (levonása) számlavezető banktól függően néhány napon belül következik be.

Miben különbözik az internetes kártyás vásárlás a hagyományostól?
Megkülönböztetünk kártya jelenlétével történő (Card Present) és kártya jelenléte nélküli (Card not Present) tranzakciókat. A Card Present tranzakció POS terminál eszköz segítségével történik. A kártya lehúzását és a PIN kód beütését követően a terminál kapcsolatba lép a kártyabirtokos bankjával, az engedélyező központon keresztül, és a kártya típusától, illetve a kártya kibocsátójától függően a VISA vagy MasterCard hálózaton keresztül. Itt megtörténik az érvényesség és fedezetvizsgálat (authorizáció). Az előbbi útvonalon visszafelé haladva a POS terminál (illetve a kereskedő) megkapja a jóváhagyást vagy elutasítást. A vásárló aláírja a bizonylatot. A Card not Present olyan tranzakció, melynek lebonyolításakor a bankkártya fizikailag nincs jelen. Ide tartoznak a levélben, telefonon, illetve az elektronikus úton (internet) lebonyolított tranzakciók, amelyek esetében a vásárló (kártyabirtokos) a tranzakciót biztonságos (128 bites titkosítású) fizetőoldalon bekért kártyaadatok megadásával indítja. A sikeres tranzakcióról Ön kap ún. engedélyszámot, mely megegyezik a papír alapú bizonylaton található számmal.

Mit jelent a foglalás?
A tranzakciót a bank tudomására jutásakor azonnal foglalás (zárolás) követi, hiszen a tényleges terheléshez előbb a hivatalos adatoknak be kell érkezniük, mely néhány napot igénybe vesz és az alatt a vásárolt összeg újra elkölthető lenne. Ezért a foglalással a levásárolt vagy felvett pénzt elkülönítik, foglalás alá teszik. A foglalt összeg hozzátartozik a számlaegyenleghez, azaz jár rá kamat, de még egyszer nem költhető el. A foglalás biztosítja azon tranzakciók visszautasítását, melyre már nincs fedezet, noha a számlaegyenleg erre elvben még lehetőséget nyújtana.

SIKERTELEN FIZETÉSEK ÉS TEENDŐK

Milyen esetben lehet sikertelen egy tranzakció?
Általában a kártyát kibocsátó bank (tehát ahol az ügyfél a kártyát kapta) által el nem fogadott fizetési megbízás; de bankkártya használat esetében ez lehet olyan okból is, hogy távközlési vagy informatikai hiba miatt az engedélykérés nem jut el a kártyát kibocsátó bankhoz.

Kártya jellegű hiba
• A kártya nem alkalmas internetes fizetésre.
• A kártya internetes használata számlavezető bank által tiltott.
• A kártyahasználat tiltott.
• A kártyaadatok (kártyaszám, lejárat, aláíráscsíkon szereplő kód) hibásan lettek megadva.
• A kártya lejárt.

Számla jellegű hiba
• Nincs fedezet a tranzakció végrehajtásához.
• A tranzakció összege meghaladja a kártya vásárlási limitét.

Kapcsolati jellegű hiba
• A tranzakció során valószínűleg megszakadt a vonal. Kérjük, próbálja meg újra.
• A tranzakció időtúllépés miatt sikertelen volt. Kérjük, próbálja meg újra.

Technikai jellegű hiba
• Amennyiben a fizetőoldalról nem tért vissza a kereskedő/szolgáltató oldalára, a tranzakció sikertelen.
• Amennyiben a fizetőoldalról visszatért, de a böngésző "back", "reload" illetve "refresh" segítségével visszatér a fizetőoldalra, tranzakcióját a rendszer biztonsági okokból automatikusan visszautasítja.

Mi a teendő a fizetési procedúra sikertelensége esetén?
A tranzakcióról minden esetben generálódik egy tranzakcióazonosító, melyet javaslunk feljegyezni. Amennyiben a fizetési kísérlet során tranzakció banki oldalról visszautasításra kerül, kérjük vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával.

Miért a számlavezető bankkal kell felvenni a kapcsolatot a fizetés sikertelensége esetén?
A kártyaellenőrzés során a számlavezető (kártyakibocsátó) bank értesíti az összeget beszedő kereskedő (elfogadó) bankjának, hogy a tranzakció elvégezhető-e. Más bank ügyfelének az elfogadó bank nem adhat ki bizalmas információkat, arra csak a kártyabirtokost azonosító banknak van joga.

Mit jelent az, ha bankomtól SMS-t kaptam az összeg foglalásáról/zárolásáról, azonban a kereskedő/szolgáltató azt jelzi, hogy sikertelen volt a fizetés?
Ez a jelenség olyan esetben fordulhat elő, ha a kártya ellenőrzése megtörtént a fizetőoldalon, azonban Ön nem tért vissza kereskedő/szolgáltató internetes oldalára. A tranzakció ebben az esetben befejezetlennek, így automatikusan sikertelennek minősül. Ilyen esetben az összeg nem kerül terhelésre kártyáján, a foglalás feloldásra kerül.

BIZTONSÁG

Mit jelent a VeriSign és a 128 bites titkosítású SSL kommunikációs csatorna?
Az SSL, a Secure Sockets Layer elfogadott titkosítási eljárás rövidítése. Bankunk rendelkezik egy 128 bites titkosító kulccsal, amely a kommunikációs csatornát védi. A VeriSign nevű cég teszi lehetővé a CIB Bank-nak a 128 bites kulcs használatát, amely segítségével biztosítjuk az SSL alapú titkosítást. Jelenleg a világ elektronikus kereskedelmének 90%-ában ezt a titkosítási módot alkalmazzák. A vásárló által használt böngésző program az SSL segítségével a kártyabirtokos adatait az elküldés előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el a CIB Bankhoz, ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetőek.

A fizetés után figyelmeztetett a böngészőm, hogy elhagyom a biztonsági zónát. A fizetésem biztonsága így garantált?
Teljes mértékben igen. A fizetés folyamata 128-bites titkosított kommunikációs csatornán folyik, így teljesen biztonságos. A tranzakciót követően Ön a kereskedő honlapjára jut vissza, amennyiben a kereskedő oldala nem titkosított, a böngészője figyelmezteti, hogy a titkosított csatornát elhagyta. Ez nem jelent veszélyt a fizetés biztonságát illetően.

Mit jelent a CVC2/CVV2 kód?
A MasterCard esetében az ún Card Verification Code, a Visa esetében az ún. Card Verification Value egy olyan, a bankkártya mágnescsíkján kódolt numerikus érték, melynek segítségével megállapítható egy kártya valódisága. Az ún. CVC2 kódot, mely az Mastercard/Maestro kártyák hátoldalán található számsor utolsó három számjegyében szerepel, az internetes vásárlások során kell megadni.

Mit jelent a Verified by Visa?
A Verified by Visa rendszerben regisztrált Visa kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát kibocsátó banknál, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely védelmet nyújt a Visa kártyák jogosulatlan használata ellen. A CIB Bank elfogadja a Verified by Visa rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.

Mit jelent a Mastercard SecureCode?
A Mastercard SecureCode rendszerben regisztrált Mastercard/Maestro kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát kibocsátó banknál, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely védelmet nyújt a Mastercard/Maestro kártyák jogosulatlan használata ellen. A CIB Bank elfogadja a Mastercard SecureCode rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.

Mit jelent a UCAF kód?
MasterCard/Maestro kártyák esetén az Ön kártyakibocsátó bankjától esetlegesen kapott egyedi kód. Ha nem kapott ilyet, hagyja üresen a mezőt.


TUDNIVALÓK MAESTRO BANKKÁRTYÁKKAL KAPCSOLATBAN

Mi a SecureCode?

A Secure Code olyan, a MasterCard által használt, a nemzetközi internetes kereskedelemben bevezetett biztosítási eljárás, amely lehetővé teszi, hogy a kártyatulajdonosok egy egyedi kód vagy jelszó/azonosító segítségével azonosítsák magukat.. A SecureCode magasabb biztonsági szintre emeli az online fizetési tranzakciót. A biztonságérzetet növeli, hogy a kódhoz illetéktelen személy nem férhet hozzá.

Hogyan működik a SecureCode?
A regisztráció után létre kell hoznia a saját, egyedi SecureCode-ját, amit ezután valamennyi online Maestro® kártyás vásárláskor meg kell adnia a bank fizetőoldala segítségével. Az Ön által megadott SecureCode-ot az Ön kártyakibocsátó bankja hamarosan érvényesíti, és ekkor a vásárlás sikeresen megtörténik.
Az Ön SecureCode-ját a kereskedő sohasem látja, ahhoz hasonlóan, mint amikor PIN kódját adja meg egy boltban vagy egy ATM-nél.

Hogyan véd meg engem a SecureCode?
Amikor Ön Maestro® kártyájával vásárol egy webshopban, és helyesen adja meg SecureCode-ját, azt bizonyítja, hogy Ön a kártya tulajdonosa. Az azonosítás után megvalósulhat a vásárlás. Ha a megadott SecureCode helytelen, a vásárlás meghiúsul. Illetéktelen személyek így akkor sem vásárolhatnak online az Ön nevében, ha ismerik bankkártyája számát, vagy akár más, a kártyán szereplő adatait is.

Állandó vagy változó jelszót kell használnom a Maestro® kártyás netes vásárlásokhoz?
A jelszó típusa az Ön kártyakibocsátó bankjától függ. Kérjük, érdeklődjön kibocsátó bankjánál arról, hogyan vásárolhat biztonságosan Maestro® kártyájával a neten.

Új Maestro® kártyát kell kérnem ahhoz, hogy használhassam a SecureCode-ot?
Tájékozódjon Maestro kártyája kibocsátó bankjánál, hogy szükséges-e kártyájának cseréje.

Bármilyen számítógépen használhatom a SecureCode-ot netes vásárláskor?
Mivel a SecureCode használatához külön szoftver installálására nincs szükség, Ön bármilyen számítógépről vásárol a segítségével, mindig ugyanolyan biztonságosan teheti. Fontos: SecureCode-ját soha ne tárolja számítógépében, vagy bármilyen rögzített adattárolón (telefon stb).

Mi a különbség a hagyományos, illetve a SecureCode-dal történő netes vásárlás között?
Maga a vásárlási folyamat nem változik, az egyetlen különbség, hogy Önnek a fizetés lebonyolítása előtt, az azonosításkor meg kell adnia SecureCode-ját is. Az Ön SecureCode-ját a kereskedők sohasem fogják látni.

Mi a különbség az azonosítás és az engedélyezés között?
Az azonosítás az a folyamat, amikor a kártyatulajdonos megadja az aláírását vagy az egyedi kódját, amit kizárólag ő ismer, azért, hogy igazolja személyazonosságát. Az azonosítás során a kártyabirtokos valódiságát ellenőrzik. A tranzakció engedélyezésekor a kereskedő kéri a kártyabirtokos bankját, hogy engedélyezze számára a tranzakciót. Az engedélyezés után a kereskedő hozzáférhet a fizetendő összeghez.

Kell CVC2 kóddal rendelkeznem a Maestro® kártyás vásárlásokhoz?
A nemzetközi kártyatársaságok a CVC (vagy CVV) ellenőrző számot a bankkártyák biztonságának növelése érdekében vezették be. A MasterCard kártyatársaság által Card Validation Code-ként (CVC2) nevezett ellenőrző szám a kártya aláíráspaneljére nyomtatott három jegyből álló számkombináció. A Maestro® kártyák esetében nem általános a használata. Saját Maestro kártyája internetes fizetési használhatóságáról érdeklődjön kibocsátó bankjánál.. A Maestro® kibocsátó bankok listáját megtekintheti itt.

A Maestro kártyák használatával kapcsolatban további információkat talál az alábbi weboldalon: Maestro a neten.